EenzetCarwash opende 16 en 17 mei het gloednieuwe experience center aan het bedrijf in Andelst met een tweedaags bezoek van de vereniging van gebruikers van Lodder-producten. Tijdens het evenement werden zowel door Lodder Applicaties als door EenzetCarwash verschillende presentaties gegeven. De carwash-producent vertelde vooral over het Fuel-wash-concept. 

Experience Centre

Het experience center is tijdens de opening gelijk omgetoverd tot moderne conferentieruimte waar de ruim 60 ondernemers van de vereniging verspreid over twee dagen, kijken naar verschillende presentaties en de kans krijgen om vragen te stellen. Volgens Jan van Dillen van EenzetCarwash ziet het experience center er ’s avonds heel spectaculair uit. “Het was een lang gekoesterde droom. We hebben er veel geld in geïnvesteerd en zijn twee maanden met de bouw bezig geweest.”

De aanbieder van wasinstallaties wil met het experience center af van een stoffig imago dat voorheen bestond over het bezoeken van een wasintstallatie-leverancier. “We zien steeds meer mensen langskomen die voorheen niets met carwash hadden en dus weinig ervaring in de branche hebben. Deze mensen willen we echt een ervaring geven, het carwash-avontuur tastbaar maken”, zegt Van Dillen. De materiaalkeuze slaat volgens hem helemaal op wat het bedrijf wil uitstralen. “Beton, staat voor solide en betrouwbaar. Glas, voor de transparantie die in ons bedrijf heerst en water, daar eten we van.”

Meest opvallende aan de nieuwe ruimtes in het bedrijf zijn de verlichting en de openheid. “Ik liep met de gedachte hoe het moest zijn. We hebben niet eens tekeningen gemaakt, gewoon uitgevoerd hoe ik het in mijn hoofd had.” De ruimtes zijn erg strak en mooi verlicht. Er is een speciale bar gemaakt die wordt uitgelicht met licht en water. “Wij verdienen in principe ons geld met water. Dat wilden we daarom ook een essentiële rol laten spelen in ons experience center.” Speciaal daarvoor werden waterschermen in Azië besteld. Deze werden geplaatst met een echt EenzetCarwash-sausje.

“Bij ons langskomen moet al een beleving op zich zijn. Zeker als we ’s avonds klanten ontvangen zijn deze echt onder de indruk”, zegt Van Dillen. Een week voor de opening nodigde hij klanten uit die het er nog altijd over hebben. De producent wil met de beleving af van een stoffig imago dat over het algemeen volgens hem heerst in de branche. “Het moet leuk worden om nieuwe apparatuur uit te zoeken.”

Naast de beleving moest de nieuwe ruimte ook functioneel zijn. Hiervoor werd een speciaal hightech touch-scherm aangeschaft dat te vergelijken is met een hele grote iPad. “We kunnen met dat scherm alles duidelijk aan de klant laten zien. Mocht het nodig zijn, kunnen we ter plekke dingen aan tekeningen toevoegen of juist schrappen. De klant krijgt de nieuwe versie dan gemaild”, vertelt Van Dillen. Hij wil met de nieuwe functionaliteiten laten zien nóg flexibeler te zijn.

Tankpas

Aangezien de deelnemers van de Lodder-gebruikersvereniging voornamelijk tankstationhouders en -ondernemers in de oliebranche zijn, is het voor EenzetCarwash een mooie gelegenheid om het Fuel-wash-concept te presenteren. Het concept waar de wasinstallatieproducent sinds een tijd op inzet, realiseert stand-alone roll-overs bij onbemande tankstations. “Voor veel ondernemers is het echt ideaal. Ze hebben er bijna geen omkijken naar en wij kunnen alles vanuit ons hoofdkantoor in Andelst en zelfs ‘on the road’ bijhouden.”

Tijdens een presentatie van Lodder over een selfservice webportal houdt medewerker Iwan Arentshorst van EenzetCarwash het fuel-wash-systeem van Berkman in Zoetermeer in de gaten vanaf zijn bureau. “Gebruikers staan momenteel in de rij om de auto te wassen, geen medewerker komt er aan te pas. Het goede weer helpt bij het aantal wassingen dat gedaan wordt”, zegt hij. Met hulp van zijn broer worden de auto’s van de aanwezige gasten in de tussentijd door een Istobal-roll-over van het naastgelegen autobedrijf gewassen. “Als de bezoekers straks na een lange dag bij de auto komen, glimt deze weer mooi.”

helpdesk

Lodder

Lodder heeft in Nederland systemen bij een groot aantal olie- en tankstationbedrijven. Ook in België wordt hard aan de weg getimmerd. Hier is het bedrijf de tweede speler in de markt. Het bedrijf maakt software-toepassingen voor een grotere automatisering in de petrolbranche.

Twee keer per jaar bezoekt de gebruikersvereniging een bedrijf dat de kans krijgt om de leden wat over het werk te vertellen. Dit jaar werd EenzetCarwash benadert om de gebruikersgroep te ‘hosten’. Eind dit jaar is weer een ander bedrijf aan de beurt.

Auteur: Thom Mandos

Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en tevens autoliefhebber.